July-18th-2004, 07:04 PM
|
|
|
Registered User
|
Jazz In France On Web Radio
Chers amis,
D'abord merci à ceux qui m'ont envoyé un message.
Ensuite, je vous annonce pour lundi 19/07 et mardi 20/07, de 23 H. à 00 H. (heure locale Paris/France), deux émissions sur Stan Getz.
Vous pouvez écouter en vous connectant sur www.radiojeunesreims.com
A bientôt !
JPCLEJAZZ
|
|
|
July-18th-2004, 11:24 PM
|
|
|
Peace and Light!
|
Quels sorts de musique est-ce que tu joues sur la radio? Tous les genres de jazz, j'espere?
|
|
|
July-19th-2004, 03:09 AM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
Originally Posted by Dennis Gonzalez
Quels sorts de musique est-ce que tu joues sur la radio? Tous les genres de jazz, j'espere?
|
Cela m'etonnerait beaucoup ! I don't believe so.
In France, most of jazz radio are 'mainstream'. They ignore free jazz, improvised music and ... of course eai :-(
|
|
|
July-19th-2004, 03:55 AM
|
|
|
Claude
|
The french public radio France Musiques plays all sorts of jazz in their sunday evening show, including "free/avantgarde". The french jazz scene is well represented of course.
One of the greatest shows is "Jazz Club" on France Musiques every friday evening (currently there is a summer break), which broadcasts from the biggest Parisian jazz clubs. The show lasts two hours, so almost complete concerts are being broadcast.
|
|
|
July-19th-2004, 04:33 AM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
Originally Posted by Nefertiti
The french public radio France Musiques plays all sorts of jazz in their sunday evening show, including "free/avantgarde". ...
.
|
France Musiques is the worst radio one can imagine...
Free jazz (which is "old" to my ears) doesn't represent more than... maybe 5 per cent.
And of course never improvised music, never eai, never contemporary music (I mean Cage, Feldman, Ashley...), never electronic music (Schaeffer, Ferrari, Parmegiani, Tudor, Lucier, Mumma...), never rock music...
It's a shame because it is a radio which funds are paid by french taxes.
Just one broadcast deserves listening : Tapage Noctune by Bruno Letort (sunday at 12pm).
|
|
|
July-19th-2004, 09:44 AM
|
|
|
poor folk's child
|
Quote:
|
Originally Posted by Oger
France Musiques is the worst radio one can imagine...
Free jazz (which is "old" to my ears) doesn't represent more than... maybe 5 per cent.
And of course never improvised music, never eai, never contemporary music (I mean Cage, Feldman, Ashley...), never electronic music (Schaeffer, Ferrari, Parmegiani, Tudor, Lucier, Mumma...), never rock music...
It's a shame because it is a radio which funds are paid by french taxes.
Just one broadcast deserves listening : Tapage Noctune by Bruno Letort (sunday at 12pm).
|
Why should they play rock music in a jazz program? Your ears are your ears and I can't challenge what free jazz is to them, however some of the contemporary music you would like them to play objectively *is* as old as free jazz and some of the free jazz musicians I listen to and dig actually played Cage etc in the 60ies.
|
|
|
July-19th-2004, 10:05 AM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
Originally Posted by Uli
Why should they play rock music in a jazz program? Your ears are your ears and I can't challenge what free jazz is to them, however some of the contemporary music you would like them to play objectively *is* as old as free jazz and some of the free jazz musicians I listen to and dig actually played Cage etc in the 60ies.
|
France Musiques is not a jazz program radio.
It's a radio for ALL music genres. That's why there is an 's' at Musiques.
When they play jazz, it's only a narrow selection (depending on PR from majors).
Never Ornette Coleman, Cecil Taylor, Charles Gayle to name but a few.
Never improvised music such as Derek Bailey, Evan Parker...
Never new generations of improv, eai...
Never rock as I said before. (once a year maybe during summer time about Jimi Hendrix history that's all).
Of course some contemporary music can be considered to be 'old' but that's not the problem and who knows it if we can't listen to it easily on the radio?
|
|
|
July-19th-2004, 10:12 AM
|
|
|
poor folk's child
|
Cool. The cat who started this thread however seems to have a jazz program.
Maybe you should take your beef up with whoever is in charge of the other stuff.
|
|
|
July-19th-2004, 10:36 AM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
Originally Posted by Uli
Maybe you should take your beef up with whoever is in charge of the other stuff.
|
Already done.
Waste of time.
Question of privileges about having a job at the radio and keeping quiet with respect to the boss.
But this concerns french people mainly, not the JC readers so much.
I am cool :-)
|
|
|
July-19th-2004, 11:45 AM
|
|
|
poor folk's child
|
Quote:
|
But this concerns french people mainly, not the JC readers so much.
I am cool :-)
|
Web radio and posts on JC are "of global concern", imho.
|
|
|
July-19th-2004, 06:14 PM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
|
Je diffuse tous les styles de jazz !
|
|
|
July-19th-2004, 06:29 PM
|
|
|
Registered User
|
La France et le Jazz...
Quote:
|
The french public radio France Musiques plays all sorts of jazz in their sunday evening show, including "free/avantgarde". The french jazz scene is well represented of course.
One of the greatest shows is "Jazz Club" on France Musiques every friday evening (currently there is a summer break), which broadcasts from the biggest Parisian jazz clubs. The show lasts two hours, so almost complete concerts are being broadcast.
|
La France a toujours été une terre d'accueil pour pour les jazzmen. Sydney Bechet, Kenny Clarke, Randy Weston, Steve Lacy, Bobby Few, etc... ont choisi la France !
|
|
|
July-19th-2004, 06:40 PM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
Cela m'etonnerait beaucoup ! I don't believe so.
In France, most of jazz radio are 'mainstream'. They ignore free jazz, improvised music and ... of course eai :-(
|
On a toujours privilégié, en France, la diffusion des musiques nouvelles. On se souvient de l'accueil fantastique qui, en 1970, a été réservé à Albert Ayler par le public de Sain-Paul de Vence (CD : "Les Nuits de la Fondation Maeght") !
|
|
|
July-19th-2004, 07:37 PM
|
|
|
Peace and Light!
|
Quote:
|
Originally Posted by JPCLEJAZZ
Je diffuse tous les styles de jazz !
|
Alors, ou est-ce que je peux envoyer mes CD's pour qu'on les peut jouer dans ton programme?
|
|
|
July-20th-2004, 02:38 AM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
La France a toujours été une terre d'accueil pour pour les jazzmen. Sydney Bechet, Kenny Clarke, Randy Weston, Steve Lacy, Bobby Few, etc... ont choisi la France !
|
Yes and AOC too, Braxton....
BUT it was in the late 60s or the early 70s.
At that time french radios (including France Musique without an 's') were open to the 'new' music (Sun Ra, Coltrane, Ayler, Xenakis....)
It's finished now.
|
|
|
July-20th-2004, 06:20 AM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
Yes and AOC too, Braxton....
BUT it was in the late 60s or the early 70s.
At that time french radios (including France Musique without an 's') were open to the 'new' music (Sun Ra, Coltrane, Ayler, Xenakis....)
It's finished now.
|
Une belle part est toujours réservée aux musiques improvisées, notamment dans les festivals, en programmant des musiciens tels que Michel Portal par exemple...
JPCLEJAZZ
|
|
|
July-20th-2004, 06:24 AM
|
|
|
Registered User
|
Adresse
Quote:
|
Alors, ou est-ce que je peux envoyer mes CD's pour qu'on les peut jouer dans ton programme?
|
RADIO JEUNES REIMS
Jean-Pierre CHOSSENOTTE
B. P. 244
51059 REIMS CEDEX
FRANCE
|
|
|
July-20th-2004, 01:15 PM
|
|
|
Peace and Light!
|
Dis-moi quand le pâquet arrive!
|
|
|
July-20th-2004, 06:17 PM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
Dis-moi quand le pâquet arrive!
|
Le mieux, c'est que tu me l'envoies à mon adresse personnelle :
Jean-Pierre CHOSSENOTTE
Radio Jeunes Reims
116, rue Michel -Ange
75016 Paris
France
OK Dennis, je te dis quand il arrive !
JPCLEJAZZ
|
|
|
July-20th-2004, 06:58 PM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
Une belle part est toujours réservée aux musiques improvisées, notamment dans les festivals, en programmant des musiciens tels que Michel Portal par exemple...
JPCLEJAZZ
|
Portal = Aimable plaisanterie plus que lassante.
Ce serait sans scandale, s'il n'y avait les cachets exorbitants et immérités.
Portal = boring joke.
He doesn't deserve the big money he earns every time he plays.
|
|
|
July-20th-2004, 07:37 PM
|
|
|
Claude
|
Aaargh, Parisians have always been difficult to please when it comes to jazz
Remember the stupid whistling during Trane's solos on the Miles Davis concert in march 1960? How many must have regretted that later ...
|
|
|
July-21st-2004, 01:39 AM
|
|
|
Our man in P.
|
Quote:
|
Remember the stupid whistling during Trane's solos on the Miles Davis concert in march 1960? How many must have regretted that later ... 
|
Yes, and after this concert, Coltrane declared that if he were whistled, it was because he didn't go any further enough.
|
|
|
July-21st-2004, 07:16 AM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
Portal = Aimable plaisanterie plus que lassante.
Ce serait sans scandale, s'il n'y avait les cachets exorbitants et immérités.
Portal = boring joke.
He doesn't deserve the big money he earns every time he plays.
|
Certes, money is money... Mais Portal (on aime ou on n'aime pas) sait aussi jouer pour le plaisir dans le cadre "off" de festivals comme celui d'Amiens ! Sans parler (dans cette ville d'Amiens) des rencontres fructueuses auxquelles se livre Steve Coleman...
JPCLEJAZZ
|
|
|
July-23rd-2004, 06:55 PM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
|
Oui, c'est vrai, le public parisien n'a pas bien accueilli la musique de Coltrane... Mais c'est parce-qu'il entendait cette musique pour la première fois et qu'il n'était pas habitué à des solos aussi longs.
Un peu plus tard, en France, les disques d'Ornette Coleman, par exemple, se sont bien vendus, et les stations de radio ont commencé à diffuser la New Thing. Et puis, il faut se souvenir de l'accueil triomphal que le public a réservé à Trane, au Festival d'Antibes, en juillet 1965.
Nombreux sont les musiciens européens qui se sont nourris de la richesse culturelle de ces années 60 !
|
|
|
August-2nd-2004, 10:46 AM
|
|
|
Registered User
|
Jazz in France on Web radio
Le jazz en France à la radio se résume effectivement au niveau national à France Musiques, France Inter ( si on supporte l'ego de JDelli Fiori ...) et France Culture ( un peu ) !!!!!
Par contre, au niveau distribution des disques, je trouve que c'est de plus en plus merdique : heureusement qu'il y a Internet !!!!
Pour la musique vivante ( concerts ! ), c'est pas mal, même si les clubs ont de plus en plus de mal à vivre. Les festivals fonctionnent : pensée toute particulière pour le festival Sim Copans à Souillac, où comment un américain amoureux d'une française a transmis son amour du jazz à la France !!!!
Qazor
|
|
|
August-2nd-2004, 01:56 PM
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
Originally Posted by Around Tazief
Le jazz en France à la radio se résume effectivement au niveau national à France Musiques, France Inter ( si on supporte l'ego de JDelli Fiori ...) et France Culture ( un peu ) !!!!!
Par contre, au niveau distribution des disques, je trouve que c'est de plus en plus merdique : heureusement qu'il y a Internet !!!!
Pour la musique vivante ( concerts ! ), c'est pas mal, même si les clubs ont de plus en plus de mal à vivre. Les festivals fonctionnent : pensée toute particulière pour le festival Sim Copans à Souillac, où comment un américain amoureux d'une française a transmis son amour du jazz à la France !!!!
Qazor 
|
...Certes, et bravo pour le Festival de Souillac. Mais, pour en revenir à la radio, il ne faut pas oublier la station Paris Jazz... J'espère que bientôt d'autres petites radios seront diffusées sur le net, et qu'à ce moment-là, le jazz aura la part qui lui revient.
Pour ce qui concerne la distribution discographique, je reprendrai les propos d'André Francis :"...le jazz est toujours le parent pauvre de la Musique".
Les clubs, quant à eux, ont une programmation très inégale. On est loin de l'époque où dans les clubs dits "de jazz" on n'écoutait que du jazz !
JPCLEJAZZ
|
|
|
Lower Navigation
|
|
|
| Thread Tools |
|
|
| Display Modes |